Friday, January 18, 2019

အေဝးသင္ပညာေရးဆိုိသည္မွာ

အေဝးသင္ပညာေရး
အေဝးသင္ပညာေရးသည္ ပညာေရးနယ္ပယ္မွ တစ္ခုျဖစ္ျပီး မ်က္မွောက္တြင္ စာသင္ခန္းကဲ့သို့ေသာ မူလပညာေရးဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ခ်က္ေနရာတြင္ မရွိေသာ စာသင္သားမ်ားထံသို့ ပညာသင္ျကားျခင္းအား အေရာက္ေပးပို့ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္နွင့္အတူ နည္းပညာကိုအျေခခံထားသည့္ စနစ္သစ္ပညာေရးစနစ္ျဖစ္သည္။ တိုးတက္လာသည့္ ေခတ္ျကီးတြင္ ဆက္သြယ္ေရးလမ္း်ေၾကာင္းသည္ ျေပာင္းလဲျမန္ဆန္လာသည္နွင့္အမ်ွ ပညာသင္ယူေရးလမ္းျေကာင္းသည္လည္း ျမင့္မား လာရသည္။ ပညာသင္ယူေရးသည္ ေဒသနွင့္ကာလျေကာင့္ အနွောက္အယွက္အတားအဆီးမျဖစ္ေစရဆိုသည့္မူသည္ ေခတ္သစ္ ပညာေရးတြင္ အဓိကက်သည့္အခ်က္ျဖစ္လာသည္။
ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား
စာသင္ခန္းသည္ ပညာရွာမွီးရာတစ္ခုတည္းေသာေနရာ ျဖစ္သည္ဆိုသည့္ အစဉ္အလာယူဆခ်က္တို့သည္ ျေပာင္းလဲ ရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အေဝးသင္ပညာကို စာေပးစာယူပညာဟူ၍ ယူဆျကရမည့္ေခတ္သည္လည္း ကုန္ဆုံးသြားျပီျဖစ္သည္။ နည္းပညာ သည္ ပညာေရးအတြက္ မမ်ွော္လင့္ထားသည့္ဝန္ေဆာင္မွုမ်ားျဖင့္ အားျဖည့္ေပးနိုင္ျပီျဖစ္သည္။
အေဝးသင္ပညာတြင္ သင္ျကားေရးစနစ္သည္ သင္ယူ သူဗဟိုျပုစနစ္ (Learnered-centered) ျဖစ္သည္။ သင္ယူသူ စိတ္တိုင္းက် အလိုက်ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ျပီး သင္ယူသူသည္ မိမိလိုအပ္ခ်က္နွင့္အညီ စိတ္တိုင္းက်ခံယူေလ့လာနိုင္ေစမည့္ ပညာေရးစနစ္လည္း ျဖစ္သည္။
အေဝးသင္ပညာေရးအတြက္ ရုပ္ျမင္သံျကားနွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာမီဒီယာမ်ားသည္ အဓိကက်သည့္ပစ္စည္းမ်ား ျဖစ္သည္။ နိုင္ငံရပ္ျခား သို့မဟုတ္ ေဝးကြာလြန္းသည့္ေဒသမ်ားမွ ပညာရွာမွီးလိုသူမ်ားအတြက္မူ အေဝးသင္ပညာသည္ မီဒီယာျကားခံျပီး သင္ျကားေပးရမည့္ဆရာ၏ လမ္းညြွန္မွုေအာက္တြင္ ရွိေနဦးမည္သာျဖစ္သည္။ မာလ္တီမီဒီယာေခတ္တြင္ ကြန္ရက္ခ်ိတ္ဆက္ ထားသည့္ ကြန္ပ်ူတာမ်ား၊ ဗီဒီယိုရုပ္သံလြွင့္စနစ္၊ ရုပ္ျမင္သံျကားစနစ္ စာသင္ျကားေရးအတြက္ အဆင့္အျမင့္ဆုံးသုံးရမည့္ ျကားခံမီဒီယာမ်ားျဖစ္လာသည္။ ရပ္ေဝးျေမျခားေဒသမ်ားအတြက္ အင္တာနက္နွင့္ ျဂိုဟ္တုစနစ္အျေခခံဆက္သြယ္ေရးသည္ ပညာေရးအတြက္ အေရးပါသည့္လမ္းျေကာင္းမ်ားျဖစ္လာသည္။ အမ်ားလက္ခံထားသကဲ့သို့ အေဝးသင္ပညာသည္ အေဝးမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာသို့ လူကိုယ္တိုင္လာသင္ျကရသည့္ပညာမဟုတ္ေပ။ သတ္မွတ္ထားသည့္တက္ကသိုလ္၊ ေကာလိပ္မွ ျပဋ္ဌာန္းထားသည့္ဘြဲ့ ဒီဂရီမ်ားကို မိမိတို့ေနအိမ္မွလွမ္းယူသင္ျကားနိုင္သည့္ ပညာေရးစနစ္မ်ိုးကိုသာလ်ွင္ နိုင္ငံတကာက အေဝး သင္ပညာေရးဟူ၍ သတ္မွတ္ျကျခင္းျဖစ္သည္။
အေဝးမွလွမ္းသင္ရ၍ တတ္ျေမာက္မွုရွိပါ့မလား သံသယပြားစရာမလိုေပ။ စနစ္သစ္ပညာေရးသည္ လိုလ်ွင္ျကံဆ နည္းလမ္းရ၊ ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္ရဆိုသည့္သေဘာကို အျေခခံလာသည္မွ ျကာခဲ့ျပီ။ "ကိုယ္တိုင္အားမထုတ္ဘဲရသည့္ပညာသည္ ပညာမဟုတ္" ဟူ၍ သူတို့ျေပာသည္ကလည္း နွစ္ေပါင္းမနည္းေတာ့ျပီ။
အေဝးသင္ပညာေရးတြင္ အဓိကအက်ဆုံးဆက္သြယ္ေရး မီဒီယာသည္ ကြန္ပ်ူတာျဖစ္သည္။ သင္ျကားသူနွင့္ သင္ယူသူတို့ အခ်က္အလက္မ်ား၊ အျေကာင္းအရာမ်ား၊ ဖတ္စရာမွတ္စရာေလ့လာစရာမ်ားကို အျမန္ဆုံးနွင့္ အလြယ္ကူဆုံး ေပးပို့နိုင္သည့္ ကိရိယာသည္ ကြန္ပ်ူတာအင္တာနက္ျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ူတာရွိတိုင္းလည္း ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေကာင္းျပီဟု ယူဆ၍မရ။ အျမန္ဆုံး နွုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္နိုင္သည့္ အစီအမံမ်ားလည္းလိုအပ္သည္။ ကြန္ပ်ူတာဆက္သြယ္ေရးစနစ္သည္ ဆရာနွင့္က်ောင္းသားကိုသာ အျေခခံသည္မဟုတ္။ က်ောင္းသားအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္နိုင္ေရးကိုလည္း အဓိကထားသည္။ သင္ခ်င္သည့္ အခ်ိန္တြင္၊ သင္ခ်င္သည့္ဘာသာကို၊ သင္ခ်င္သည့္ဆရာျဖင့္သင္ယူနိုင္ေရးသည္ အေဝးသင္ပညာေရး၏ အေကာင္းဆုံး လက္ခဏာ ျဖစ္သည္။
အေဝးသင္ပညာေရးသည္ ကမ္ဘာတြင္အဘယ္ျေကာင့္ လိုအပ္ရသနည္း။
•    ၁။ အာဖရိကတိုက္ရွိ နိုင္ငံငယ္ေလးမ်ားသည္ စာသင္ခန္း မလုံေလာက္မွု၊ အရည္အခ်င္းျပည့္မီသည္ဆရာမရွိမွု၊ သင္ျကားေရး အေထာက္အကူျပုပစ္စည္းမ်ားခ်ို့တဲ့မွုတို့ျေကာင့္ သင္ယူေရးအတြက္ အခက္တြေ့ျကရသည္။ အေဝးသင္ပညာေရးသည္ အာဖရိက တိုက္အတြက္ ေဒသမရြေး၊ နယ္ျေမမရြေး လူတန္းစားမရြေး ပညာတတ္မ်ားမြေးထုတ္ေပးရန္ အားကိုးစရာျဖစ္သည္။
•    ၂။ ကမ္ဘာတြင္ လူဦးေရတိုးတက္မ်ားျပားလာသည္နွင့္အမ်ွ ပညာသင္စရိတ္မ်ားျမင့္တက္လာျပီး၊ လူတစ္ဦးခ်င္း ပညာသင္ျကား နိုင္ရန္အခြင့္အေရးနွင့္ ဝင္ငြေမ်ားလ်ွော့နည္းလာသည္။ တရုတ္ျပည္သည္ ၁၉၇၀ ခုနွစ္အေစာပိုင္းကတည္းက အေဝးသင္ ပညာေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်ွက္ရွိသည္။ တရုတ္နိုင္ငံ၏လူဦးေရေပါက္ကြဲပုံမ်ိုးနွင့္ လူတိုင္းပညာတတ္ျေမာက္ေရးသည္ အေဝးသင္ပညာေရးကို အားမကိုး၍မျဖစ္နိုင္သည့္ အေနအထားျဖစ္လာသည္။ သို့ျဖစ္ရာ တရုတ္အစိုးရသည္ အေဝးသင္ပညာေရး အတြက္ ေရဒီယိုနွင့္ရုပ္ျမင္သံျကားကို အျပည့္အဝအားကိုးျပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္လာသည္။
•    ၃။ အေဝးသင္ပညာေရးသည္ ဥေရာပတြင္လည္း သမိုင္းနွင့္ခ်ီကာ တည္ျမဲခဲ့သည္။ ဥေရာပသမဂ္ဂနိုင္ငံမ်ားတြင္ အေဝးသင္ ပညာေရးနွင့္ပတ္သက္ျပီး အေကာင္အထည္အေဖာ္နိုင္ဆုံး နိုင္ငံစာရင္းတြင္ စပိန္နွင့္ျပင္သစ္နိုင္ငံမ်ားပါဝင္သည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္နွစ္ တြင္ ထိုနိုင္ငံမ်ား၌ အေဝးသင္ခြင့္ရေရး စာရင္းေပးသူ က်ောင္းသား ၂၃ သန္းရွိသည္ကိုျကည့္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မွုအား ခန့္မွန္းျကည့္နိုင္သည္။ ျပင္သစ္နိုင္ငံတြင္ တက္ကသိုလ္အဆင့္အေဝးသင္ပညာရပ္အတြက္ တက္ကသိုလ္ ၂၂ ခုတြင္ ဌာန ၂၂ ဖြင့္ကာ ေဆာင္ရြက္ေနသည္။ ျပင္သစ္သည္ အေဝးသင္ပညာေရးအတြက္ အေဆာက္အအုံခိုင္မာစြာခ်ျပီး သင္ျကားေရးကို ဦးစားေပးနိုင္ သည့္နိုင္ငံျဖစ္ေသာ္လည္း အေဝးသင္ပညာေရးျဖင့္ ဘြဲ့ဒီဂရီရသူမ်ားလွိမ့္ထုတ္ေပးသည့္ဌာနမဟုတ္ဟူ၍ အခိုင္အမာ ျငင္းဆို ထားသည္ကို တြေ့လိုက္ရသည္။
အေမရိကန္နိုင္ငံတြင္လည္း အေဝးသင္ပညာေရးသည္ တိုးတက္ထြန္းကားလ်ွက္ရွိသည္။ အျေကာင္းရင္းမွာ သိပ္ပံနွင့္ နည္းပညာ တိုးတက္ေသာျေကာင့္ျဖစ္သည္။ အီးေမးလ္၊ အီလက္ထေရာနစ္ဆက္သြယ္ေရးစနစ္၊ ကြန္ပ်ူတာအင္တာနက္တို့ကို သုံးခ်င္တိုင္းသုံးျပီး၊ သုံးနိုင္ခြင့္ရေရးကို ေနရာအနွံ့ စီစဉ္ေပးထားေသာျေကာင့္လည္းျဖစ္မည္ထင္သည္။ အေဝးသင္ က်ောင္းသားတစ္ေယာက္ ဖတ္စာအုပ္ သို့မဟုတ္ ျပဋ္ဌာန္းစာအုပ္ကို အင္တာနက္ကလွမ္းယူနိုင္သည္။ က်ောင္းလခကို အင္တာနက္မွ လွမ္းသြင္းနိုင္သည္။ အျကံဉာဏ္မ်ားကို အင္တာနက္မွ လွမ္းေတာင္းနိုင္သည္။ စာေမးပြဲကို အင္တာနက္မွ လွမ္းျေဖနိုင္သည္။
လုပ္ခြင္မပ်က္ စာသင္လ်ွက္ရွိေစရန္ ဖန္တီးေပးျခင္းဆိုသည္မွာ က်ောင္းမတက္နိုင္သူမ်ား ပညာရွာေစနိုင္ရန္ ျဖစ္သည္။ သူတို့နိုင္ငံမ်ားတြင္ ကိုယ္နွင့္မဆိုင္သည့္ ဘြဲ့ဒီဂရီတြေ အမ်ားျကီးရွိေန၍လည္း အထင္ျကီးမည္မဟုတ္။ အေဝးမွ ပညာရွာမွီးျခင္း ဆိုသည္မွာ ကိုယ္မသိ၊ မတတ္ေသးသည့္နယ္ပယ္တစ္ခုကို စူးစမ္းေလ့လာျကည့္ရန္သာျဖစ္သည္။
လုပ္ခြင္သို့လာသူမ်ားကို ဘြဲ့ဒီဂရီထက္ လုပ္ငန္းက်ြမ္းက်င္မွုအား အေလးထား တန္ဖိုးထားျပီး သတ္မွတ္တတ္သည့္အတြက္ ဘြဲ့ဆယ္ဘြဲ့ရလာလ်ွင္လည္း ဂရုစိုက္မည္မဟုတ္ေပ။ အေမရိကန္နိုင္ငံတြင္ စစ္တပ္သည္ အေဝးသင္ပညာေရးကို အေလးေပးသည္။ အဘယ္ျေကာင့္ဆိုေသာ္ စစ္မွုမထမ္းမေနရစနစ္ျေကာင့္ တပ္ထဲသို့ဝင္လာရသည့္လူငယ္မ်ား ပညာနွင့္ မ်က္ျေခမျပတ္ေရးသည္ အေရးျကီးေသာျေကာင့္ျဖစ္သည္။ သို့ျဖစ္ရာ စစ္မွုထမ္းရင္း အေဝးသင္ပညာေရးျဖင့္ ေလ့လာေနသူအမ်ားဆုံးျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။
အေနာက္နိုင္ငံမ်ားတြင္ အေဝးသင္ပညာေရးစနစ္သည္ ၁၉၉၀ ျပည့္နွစ္လြန္ကာလမ်ားကတည္းက ပုံစံအသြင္ျေပာင္းလာ သည္။ ေရဒီယိုရုပ္ျမင္သံျကားအဆင့္မွ ကြန္ပ်ူတာအင္တာနက္ အေဝးသင္အသြင္သို့ ကူးျေပာင္းသြားသည္။ အင္တာနက္သည္ ျကိုက္ရာအခ်ိန္တြင္ ျကိုက္ရာကိုေလ့လာနိုင္သည္။ ရုပ္ျမင္သံျကားက သတ္မွတ္ထားသည့္အခ်ိန္တြင္ သင္ယူသူတို့ ဖန္သားျပင္ရွေ့ ေရာက္နိုင္ မေရာက္နိုင္သည္ အေလးထားစဉ္းစားရမည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။
အေဝးသင္သည္ လုပ္ခြင္မွက်ောင္းသားမ်ားျဖစ္ဖို့မ်ားသည္ဟုယူဆလ်ွင္ ပညာနွင့္ေဝးေနသူမ်ားကို အနီးဆုံးျဖစ္ေစရန္ ဆြဲေခၚ သင့္သည္။ စာရြက္ျကည့္ စာဖတ္ျပျခင္းသည္ သင္ျကားေရးတြင္ မထိေရာက္မွန္းသိလ်ွက္နွင့္ ဇြတ္မွိတ္လုပ္ျပေနလ်ွင္လည္း ထိေရာက္မည္ မဟုတ္ေပ။
ေနာက္ပိုင္းအေဝးသင္ပညာေရးတြင္ အေလးေပးလာသည့္ပုံစံသည္ အျပန္အလွန္တြေ့ဆုံေမးျမန္းခြင့္ျဖစ္သည္။ နည္းပညာက ကြန္ပ်ူတာကိုသုံးျပီး မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္တြေ့ဆုံနိုင္ခြင့္တြေေပးလာသည္။ အာဖရိကတိုက္မွ က်ောင္းသားတစ္ဦးသည္ အေမရိကန္ နိုင္ငံမွ ေဘာဂေဗဒပါေမာက္ခတစ္ဦးကို သူမရွင္းလင္းသည့္အခ်က္မ်ား တိုက္ရိုက္ေမးကာ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ဆြေးနြေးေနျကသည့္ သေဘာကို သူတို့က အေဝးသင္ပညာေရးအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္အဆင့္ေရာက္ျပီဟု ဥဒါန္းက်ူးရင့္ေနျကသည္။

No comments:

Post a Comment